“Eigenlijk kan het allemaal heel subtiel zijn, zul je het vaak niet eens zien” – Mandy

Video

Mandy vond ik op YouTube. In haar filmpje voor Fonds Psychische Gezondheid verteld ze over hoe haar verschillende stoornissen, waaronder haar dwangstoornis. Toen ik meer onderzoek naar Mandy deed, kwam ik op internet een profiel pagina tegen op de Veerkracht Fabriek. Hier gaat ze nog dieper in over haar frustraties die zij ervaart met zichzelf en de maatschappij. Ook schrijft ze: “In Nederland zijn wij gewend geraakt aan onze maskers waardoor we ons sterk voelen, maar kwetsbaarheid is eigenlijk veel krachtiger. Eenmaal je masker afgezet, is er geen weg terug. Ik blijf het heel eng vinden om open te zijn, maar denk dat het broodnodig is. Ik hoop dat steeds meer mensen kiezen voor openheid. Zo worden problemen eerder gedetecteerd en kunnen psychische problemen zich minder sterk ontwikkelen.”

De kwetsbaarheid en openheid waar Mandy over spreekt, is precies wat ik wil aankaarten met mijn project.

Bron: http://veerkrachtfabriek.nl/site/profielen/mandy

