Geef mij nu je angst

Video

Bij het kijken van het (reality) televisie programma ‘Geef Mij Nu Je Angst’, raakte ik gefascineerd over de kwetsbaarheid en openheid van de kandidaten. De kandidaten van het programma Geef Mij Nu Je Angst lijden stuk voor stuk aan een obsessieve-compulsieve stoornis. Wat ik nou zo bijzonder aan dit programma vind, is dat de kandidaten door hun obsessieve gedrag de totale controle verloren zijn en zelfs voor nationale televisie de ware aard van hun problemen delen met de buitenwereld. Tijdens het programma gaan de kandidaten in een therapie van twee weken. Deze therapie word in één uitzending samengevat, waarin de meest extreme emoties van de kandidaten zijn vastgelegd.

Zie hier een korte trailer van het programma:
http://www.rtl.nl/system/videoplayer/derden/embed.html#!/uuid=86d2fb0c-78f1-4977-ab59-0fcd22f4e9c7

 

