De kant van LinkedIn waar iedereen over zwijgt

Standaard

LinkedIn is het Facebook voor het bedrijfsleven. Wat we eigenlijk  niet toegeven, is dat de generatie die met Hyves en Kindertent is op gegroeid, nu LinkedIn op de zelfde manier toepast. We zijn allemaal onzeker over onszelf en we willen ons zo populair en leuk mogelijk voor doen. Naast dat we uren lang bezig kunnen zijn met het zoeken naar de juiste profiel foto, waarin we ambitieus, serieus, grappig, leuk, creatief, zakelijk, knap, actief, open minder en al het andere aspecten die ik nog niet genoemd hebt te weergeven in 1 foto, voegen we daarnaast ook iedereen toe die we nauwelijks in levende lijven gezien hebben.

En dat allemaal om de ideale werknemer te lijken. Want we willen indruk maken. We willen dat het lijkt alsof je al jááááren in het vak zitten. Dat we iedereen kennen. Alsof we al eindeloos veel ervaring hebben en overal goed in zijn. Want zeg nou zelf. Ik studeer bijna af, wat betekend dat ik eind juni in een diep zwart gat ga vallen zonder geld of wat dan ook. Juist voor een student is het extreem belangrijk om op te vallen. Want we weten allemaal dat je zonder praktijk ervaring eigenlijk nog helemaal niks kan en niemand je wil hebben.

Dit is de kant van LinkedIn waar niemand over praat:

LinkedIn-pagina-aantekeningen

Advertenties