Random Acts Of Kindness Stickers

Standaard

Tijdens het uitvoeren van mijn sociale experimenten, kwam ik op het idee om 14 verschillende stickers te ontwikkelen en door de stad Rotterdam te verspreiden. De stickers helpen mensen er aan te herinneren dat ze terwijl ze ergens onderweg naar zijn, op iets staan te wachten of met iets bezig zijn, ook iets kleins voor een ander zouden kunnen doen. Puur om aardig te zijn. Om deze bewustwording te creëren heb ik deze stickers op relevante plekken in de stad geplakt.

Vooraf wist ik eigenlijk niet zo goed wat dit idee met hacking te maken heeft. Maar toen ik eenmaal bezig was, ontdekte ik dat ik het eigenlijk doodeng vond op deze stickers in het openbaar te plakken. Zo schijterig als ik ben voelde ik me net een crimineel. Daarom besloot ik mijn plakproefje ’s avonds in het donker voort te zetten, zodat ik zo minder bang was om betrapt te worden. Laten we zeggen dat ik mijn eigen gedrag heb gehackt.

Foto 15-10-14 03 53 31 PMHoldthedoorforsomeoneGivesomeoneacomplimentApplaudforastreetmusicianHelpsomeonecrossthestreetLetsomeonegofirst  Letsomeonegofirst2MakesomesmalltalkwithsomeoneOffersomeoneanapkinOffersomeoneaspotunderyourumbrellaOffersomeonesomesuggarforthecoffeeOffersomeoneyourfinishednewspaperOffersomeoneyourseatWishsomeoneagooddaySayhellotosomeonethatspassingyoubyTrowaslimetosomeone2

