Random Acts Of Kindness

Standaard

Gister sprak ik Reinier over de richting die ik op wil gaan in de minor hacking. Zoals ook al eerder op deze blog beschreven staat, wil ik iets doen met ‘social hacking’. Een term die ik voor het gemak zelf maar even heb gegeven. Wat dit precies gaat worden, geen idee. Maar mijn eerste uitgangspunt voor nu is het feit dat ik me extreem kan verbazen over hoe mensen zo respectloos en onbeschoft met elkaar om gaan. Dagelijks zie ik hoe iemand zichzelf de metro in werpt, zonder eerst de inzittende uit te laten stappen. Of hoe jong en vitale mensen niet meer opstaan voor een oud vrouwtje in de trein.

Daarom besloot ik in mijn onderzoek iets te gaan doen met de term ‘Random Acts Of Kindness’. Want zoals je weet, doe ik graag alles ‘goed’. Maar voordat ik hier mee aan de slag ga, gaf Reinier aan dat ik eerst de rollen moest om draaien om deze situatie echt te kunnen begrijpen. Daarom ga ik voor het eerst van me leven de straat op met het idee dat ik met geen enkel persoon rekening ga houden. Ik ga dan ook voor mezelf de grens op zoeken over hoe onbeschoft ik me kan gedragen voor de mede mens. Alleen zo kan ik er achter komen wat hierbij verkeerd gaat.

